Používaním stránky kamdomesta.sk súhlasíte s používaním cookies. Viac informácií nájdete v Pravidlách používania súborov cookies.
TLAČOVÉ SPRÁVY

Bratislava a Slovensko zjednotili propagáciu v zahraničí, spoločne oslovujú turistov

Začiatok roka patrí tradične prezentáciám destinácií z celého sveta. Na najväčšom rakúskom veľtrhu cestovného ruchu Ferien Messe Wien sa bude Bratislava a Slovensko prezentovať spoločne vôbec po prvýkrát ako rovnocenní partneri. Nosnou témou propagácie sú pôžitky ako gastronómia a kultúra, ale aj relax, kúpeľníctvo či adrenalín.

Hlavné mesto Slovenska, Bratislava, je tradične najväčším lákadlom návštevy Slovenska pre zahraničných návštevníkov. Z 2 miliónov zahraničných turistov v roku 2016 navštívila takmer polovica najmä Bratislavu, druhá časť preferovala lyžiarske strediská, UNESCO pamiatky alebo iné lokality.

„Bratislava je vstupnou bránou pre mnohých návštevníkov Slovenska. Je preto prirodzene našou úlohou urobiť silný a pozitívny prvý dojem, aby mali chuť spoznávať našu krásnu krajinu. Snažíme sa vytvoriť pozitívny pocit z Bratislavy predovšetkým kvalitnými službami pre jej návštevníkov,“ uviedol primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Expozícia, ktorú pripravila organizácia Bratislava Tourist Board (BTB) na viedenský veľtrh, je akási pozvánka s mottom „Nebuď turista, buď pôžitkár!“ a vytvára návod ako užiť si svoj voľný čas dovolenkou v Bratislave, ako aj na Slovensku. Návštevníci na nej nájdu ochutnávku dobrého vína z bratislavských mestských častí Rača, Devín a malokarpatských viníc, tradičnú slovenskú kuchyňu, ako aj špeciality v podobe bratislavských rožkov a pod. Novinkou je výraznejšia prezentácia lokálnych pivovarov, ktorých v ostatnom čase v Bratislave pribudlo niekoľko a ich popularita neustále narastá. Nebude chýbať ani prezentácia slovenských kúpeľov, lyžiarskych stredísk, turistických atrakcií či početných UNESCO pamiatok pod taktovkou Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktoré sa na expozícii spolupodieľa.

„Bratislava a jej región je pre rakúsku klientelu skvelým miestom na víkendový citybreak, máme spoločnú históriu, obľubujú našu kuchyňu a už od minulosti vnímajú Bratislavu ako centrum zábavy, oddychu, ako aj kultúrneho vyžitia. Tento trend sa snažíme udržať neustálou propagáciou či sezónnymi kampaňami na čo poukazujú aj štatistiky, podľa ktorých počet rakúskych návštevníkov stúpol o vyše 10 % za 1.-3. kvartál roku 2017 oproti predošlému roku, ich záujem dokazuje aj 2. miesto v kúpe turistickej karty Bratislava Card, či záujem o informácie na destinačnom webe visitbratislava.com,“ spresnila A. Melicharová, predsedníčka predstavenstva BTB.

Stánok svojim vzhľadom pripomína modernú prítomnosť, smart info-kiosky doplnia rôzne informácie o meste, poskytnú aktuálny program múzeí, galérií, či divadiel a zobrazia hlavné bratislavské podujatia v roku 2018. Program expozície nezabúda ani na významné výročia, medzi ktoré patrí oslava 25. výročia samostatnosti Slovenska a vzniku Bratislavy ako hlavného mesta, 100. výročie vzniku spoločného štátu Čechov a Slovákov, ktoré pripomenú aj dobové postavy, s ktorými budú mať návštevníci sa možnosť odfotiť, či výnimočné 150. výročie vzniku Múzea mesta Bratislavy.

Veľtrh cestovného ruchu Ferien Messe Wien je najväčším veľtrhom v Rakúsku pre širokú verejnosť a B2B stretnutia na základe predchádzajúcej dohody. Je určený prioritne pre spolkové krajiny Viedeň, Dolné Rakúsko a Burgenland. Viac ako 700 vystavovateľov zo 70 krajín predstavuje posledné trendy v trávení dovolenky. Počas štyroch dní veľtrh navštívi viac ako 150 000 návštevníkov, čo predstavuje jedinečnú možnosť pre subjekty cestovného ruchu prezentovať svoju značku a ponúkané produkty. 

KATEGÓRIE FIRIEM

ONLINE ČASOPIS

Vedeli ste, že náš časopis si môžete bezplatne prečítať aj online? Všetky vydania sú pre Vás dostupné.
Online časopis

ANDROID APLIKÁCIA

Chcete mať prehľad o najnovších filmoch alebo koncertoch aj vo svojom mobile? Stiahnite si bezplatne našu aplikáciu.
Google play storeAndroid app
© enter design, s.r.o. Všetky práva vyhradené.