opera, opera opier
Opera opier
Opera opier. Tak zvyknú odborníci titulovať toto dielo Mozartovho zrelého génia z posledných rokov majstrovho života. V čom tkvie jeho výnimočnosť? Veď samotný dej – pomerne jednoduchý príbeh smilníka, ktorého prenasledujú obete jeho vášne – nevytvára a priori predpoklad pre vznik opery, ktorá by sa mala do dejín tohto druhu zapísať zlatými písmenami!
Hoci Mozart v ničom nevybočuje z klasicistického kompozičného štýlu, hoci nijako nenarúša prísnu štýlovú „regulu", predsa len dáva dielu jasný punc originality, využívajúc pritom všetky polohy hudobného jazyka ako prostriedok pre kresbu charakterov a vzťahov. Autor akoby dôsledne premietal hudobný materiál na iné médium – na plochu sujetu – a každú spevácku ozdobu, každý súzvuk hlasov v ansámbloch, každú zmenu tempa (a tak ďalej a tak ďalej...) odôvodňuje, napĺňa, necháva „nasiaknuť" dramatickým významom. A tak, hoci sme aj navyknutí vykladať dejiny opery v ich chronologickej následnosti, Don Giovanni (tak ako napokon všetky fenomenálne umelecké diela) akoby sa dostával mimo čas a priestor – a fascinujúcou spätosťou hudby s mimohudobnými významami smelo konkuruje najlepším hudobným drámam všetkých období a proveniencií!
Premiéra: piatok 25. máj 2018
Online rezervácia a predaj vstupeniek na www.navstevnik.sk
REALIZAČNÝ TÍM
OSOBY A OBSADENIE
Opera opier. Tak zvyknú odborníci titulovať toto dielo Mozartovho zrelého génia z posledných rokov majstrovho života. V čom tkvie jeho výnimočnosť? Veď samotný dej – pomerne jednoduchý príbeh smilníka, ktorého prenasledujú obete jeho vášne – nevytvára a priori predpoklad pre vznik opery, ktorá by sa mala do dejín tohto druhu zapísať zlatými písmenami!
Hoci Mozart v ničom nevybočuje z klasicistického kompozičného štýlu, hoci nijako nenarúša prísnu štýlovú „regulu", predsa len dáva dielu jasný punc originality, využívajúc pritom všetky polohy hudobného jazyka ako prostriedok pre kresbu charakterov a vzťahov. Autor akoby dôsledne premietal hudobný materiál na iné médium – na plochu sujetu – a každú spevácku ozdobu, každý súzvuk hlasov v ansámbloch, každú zmenu tempa (a tak ďalej a tak ďalej...) odôvodňuje, napĺňa, necháva „nasiaknuť" dramatickým významom. A tak, hoci sme aj navyknutí vykladať dejiny opery v ich chronologickej následnosti, Don Giovanni (tak ako napokon všetky fenomenálne umelecké diela) akoby sa dostával mimo čas a priestor – a fascinujúcou spätosťou hudby s mimohudobnými významami smelo konkuruje najlepším hudobným drámam všetkých období a proveniencií!
Premiéra: piatok 25. máj 2018
Online rezervácia a predaj vstupeniek na www.navstevnik.sk
REALIZAČNÝ TÍM
Hudobné naštudovanie: | Vinicius Kattah |
Réžia: | Juraj Nvota |
Scéna a kostýmy: | Mona Hafsahl |
Umelecký maskér a vlásenkár: | Juraj Steiner |
Dirigent: | Vinicius Kattah |
Zbormajster: | Lukáš Kozubík |
Choreograf: | Jaroslav Moravčík |
Projekcie: | Lukáš Kodoň |
Čembalo/basso continuo: | Vinicius Kattah |
Dramaturgia: | Peter Hochel |
Asistent réžie: | Vendelína Michna, Eva Nováková |
Asistent dirigenta: | Jan Novobilský |
Koncertný majster: | Peter Michalík |
Korepetítor: | Júlia Grejtáková, Jan Novobilský |
Inšpicient: | Viera Hronská, Magdaléna Kovalčíková |
Šepkár: | Klaudia Kovalčíková, Magdaléna Kovalčíková |
OSOBY A OBSADENIE
Don Giovanni: | Marek Gurbaľ, Marián Lukáč |
Komtur: | Apostol Milenkov, István Rácz |
Leporello: | Michal Onufer, Mihály Podkopájev |
Donna Anna: | Michaela Várady, Mariana Hochelová |
Don Ottavio: | Maksym Kutsenko, Pablo Cameselle |
Donna Elvira: | Tatiana Paľovčíková, Janette Zsigová |
Zerlina: | Adriana Banásová, Aneta Hollá |
Masetto: | Csaba Kotlár, Martin Kovács |
Farár: | Dušan Pásztor |
Portál www.kamdomesta.sk nie je organizátorom uverejňovaných podujatí a preto nezodpovedá za zmeny uskutočnené organizátormi. Odporúčame preveriť si vopred termín a čas konania podujatia priamo u organizátora. Na niektoré akcie je potrebné sa prihlásiť vopred.