Spoločnosť Audi Centrum Bratislava a ag. Amymon predstavujú výstavu "PREMENA" sochára Jakuba Trajtera.


Kurátorka: Ľudmila Pašková

Miesto: Audi Exclusive Gallery

Termín: od 19.11.2019 do 8.1.2020


Výstava je organizovaná v rámci projektu OFFICE GALLERY


JAKUB TRAJTER sa narodil 1983 v Bratislave.

V rokoch 1998-2002 študoval na Vysokej škole úžitkového výtvarníctva (SUV) Josefa Vydru v Bratislave na Katedre kamenárstva.

V roku 1998 začal navštevovať ateliér akad. soch. Andreja Rudavského, kde rozvinul sochársku techniku liatia bronzu, zváranie a spracovanie kovov, ako aj inštaláciu diel v priestore.

V rokoch 2002-2008 úspešne ukončil štúdium na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave na Katedre sochárstva v ateliéri prof. akad. soch. Juraja Meliša, so zameraním na sochu / objekt / inštaláciu.

V roku 2015 bol spoluautorom na svetovej výstave Expo v Miláne.


JAKUB TRAJTER

V súčasnosti je náš svet postavený na základe digitálneho systému. Zvuk, obraz a poznanie je sústredené do balíku matematické ho zápisu, dáta sú informácie vo virtuálnom svete. Rozvoj komunikačných technológií dovoľuje šíriť dáta vzduchom veľkou rýchlosťou čím sa informácie ako aj ich spracovanie veľmi urýchľuje. Hospodárstvo ako aj ekologický rating závisí od stavu príslušnej krajiny na svetovom trhu ktorý reektuje svetová burza. Vyhodnotenie stratégie trhu je vysoko iracionálne, napriek tomu má jednoduchú podobu grafov stúpajúcich alebo klesajúcich hodnôt. Vo svojom dátovom zápise ide o čísla a ich vzťah. Je to univerzálny systém na ktorom bežia mediálne prúdy, rádia, televízne stanice, informačný ako aj zábavný priemysel. Dátová kompatibilita dovoľuje vzájomné presahy. Predmetom tejto prezentácie je práve použitie takéhoto presahu ako indikátoru spätnej väzby. V praxi to znamená že vzťah čísel a algoritmov je možné dávať do vzťahov, ktoré odhaľujú pripadnú zhodu či naopak inkompatibilitu.


Objekty sú tlačené 3D tlačiarňou, teda zariadením schopným spracovať virtuálne dáta a transformovať ich do priestoru. Obsahom prezentácie je znázorniť vzťah ekológie ako prostredia pre život a ekonómie ako ukazovatele vyspelosti a ľudskej autonómnosti. Spomínaná kompatibilita obsahov dovoľuje dávať veci do exaktného vzťahu. Takže Beethovenovu deviatu je možné znázorniť v burzovom grafe, Svetová kríza môže mať na základe číselnej konverzie zvukovej podoby. Znázorňujem lietadlovú loď ako symbol globálnej nadradenosti a autonómnosti govermentu, vo svojej podstate zachytáva princíp plytvania zdrojov ako charakter ľudskej bezohľadností, práve spomínané finančné krízy sú zapríčinené ľudským psychickým faktorom, povahou a vlastnosťami povahy. Ako symbol a zároveň nástroj používam graf indexu ropy a prenášam ho na tvar lode .Graf môže hmotu meniť podľa impulzov pozitívnych alebo negatívnych udalostí. Teda pozitívne hodnoty môžu mať vlastnosť plastického pridávania a negatívne naopak uberanie objemu. Podstatou myšlienky vidím možnosť absolútnej kompatibility vidieť exaktne veci vo vzťahu dosť ojedinelom, takže ako systém generovania tvarov a obsahov vysoko schopný ako aj široko spektrálny. Posledné roky som sa zaoberal obchodovaním na burze a nielen skúsenosti ale aj výsledky boli zhodnotením zvolených stratégií. To my dovolilo preniknúť hlbšie ako ma aj inšpirovalo zvoliť si takéto vyjadrovacie spôsoby. Graf je schodný vyjadriť akékoľvek hod¬noty a čísla vytvárajú svojim vzťahom a proporciou význam ako hmotný tak virtuálny.

FACEBOOK EVENT ]]>