💥32% mladých nerozumie čítanému textu, vo vyššej miere im preto hrozí chudoba, úžera a kriminalita.


💥Patríme medzi krajiny OECD, kde má sociálne zázemie detí najvyšší vplyv na ich výsledky v škole.


💥Z chudobných rodín na Slovensku len 4% ľudí ukončí vysokú školu (v porovnaní s OECD priemerom 23%), čo ďalej poháňa generačnú chudobu.


ČO SA S TÝM DÁ ROBIŤ?

Z Teach for Slovakia vás pozývame na moderovanú diskusiu, po ktorej otvárame priestor na neformálny networking medzi komunitou mladých ľudí, ktorí študujú a pôsobia v zahraničí a zaujímajú ich problémy na Slovensku. O tom,

ako a či sa dajú tieto problémy riešiť,

prečo dáva zmysel sa kvôli ním vrátiť zo zahraničia,

či a aký reálny dopad majú účastníci Teach for Slovakia na Slovensku

budú diskutovať Juraj Čokyna a Anna Symington-Maar.


Juraj Čokyna študoval politológiu na Univerzita Komenského v Bratislave, neskôr aj na Central European University v Budapešti. Ako novinár pracoval pre SME a Denník N, stážoval aj v Transparency International Slovensko. Doktorandské štúdium sa nakoniec rozhodol vymeniť za účasť v programe Teach for Slovakia, kde dva roky učil na základnej škole v Šarišských Bohdanovciach. Juraj od januára pracuje s redaktormi Denníka N na príprave knihy A okraje máš kde?, ktorá bude okrem iného opisovať jeho skúsenosti a príbehy detí z prostredia, v ktorom pôsobil.


Anna Symington-Maar študovala vo Francúzsku, v Singapure získala francúzsku maturitu, vyštudovala filozofiu a fyziku na King''''''''''''''''s College London a napokon získala titul Master’s z medzinárodného vzdelávania na Oxforde. Počas svojej kariéry učila deti zo znevýhodnených rodín v Nepále, Kolumbii, Thajsku či v chudobnej štvrti Londýna. Spoluzakladala Teach for Slovakia, kde následne pôsobila ako programová riaditeľka.


🔰Vstup na diskusiu je voľný, stačí sa registrovať🔰 https://teachforslovakia.sk/diskutujeme/

FACEBOOK EVENT ]]>