Opera v štyroch dejstvách vo francúzskom jazyku.

Kde tkvie rozdiel medzi romantickým a realistickým príbehom? Na túto otázku akoby sa nás pýtal Georges Bizet prostredníctvom opery Carmen. Dielo francúzskeho romantizmu nám totiž popri obrazoch ľúbosti predkladá celkom bežný život úplne obyčajných ľudí, a to vo farbách, ktoré neraz pripomínajú realistické obrazy majstrov štetca, tak trochu unavených éterickým jazykom romantizmu. Ako to teda je? Čo nám vraví príbeh mladého dôstojníka Dona Josého, ktorý sa nechá očariť krásnou Cigánkou Carmen, zabudne na svoju milú Micaëlu, na svoju dôstojnícku česť i sám sa seba – dezertuje a spolu s pašerákmi sa po boku tmavej krásavice vydá do hôr? Romantický hudobný jazyk Georgesa Bizeta sa tu totiž snúbi s príbehom až znepokojujúco reálnym. Je láska Dona Josého ku Carmen romantická? Určite nie – pretože to nie je obohacujúca láska, ale čistá vášeň, ktorá Dona Josého okráda o dušu a o česť. A tak vzniká zvláštny, provokujúci kontrast romanticko-neromantického príbehu, ktorý je tak nesmierne príťažlivý, že sa k nemu vraciame stále znova a znova. A celkom iste nie je náhodou, že Bizetova Carmen v nás tak trochu evokuje odkazy na najlepšie diela talianskeho operného realizmu – verizmu (od slova „vero“ – „pravda“).

Spoluúčinkuje Bratislavský chlapčenský zbor pod vedením Magdalény Rovňákovej.

Dĺžka predstavenia: 2 hodiny 55 minút s jednou prestávkou

Inscenačný tím
Dirigent Martin Leginus
Réžia Marián Chudovský
Scéna Jozef Ciller
Kostýmy Peter Čanecký
Zbormajster Ladislav Kaprinay
Choreografia Jozef Dolinský (ako hosť)

Obsadenie
Carmen Monika Fabianová Denisa Hamarová
Micaela Eva Hornyáková Ľubica Vargicová
Don José Miroslav Dvorský Peter Berger
Escamilio Pavol Remenár
Frasquita Andrea Vizvári
Mercedes Denisa Šlepkovská
Remendado Jozef Kundlák
Dancairo Ján Ďurčo
Morales Filip Tůma
Zuniga Ján Galla
Spoluúčinkuje Bratislavský chlapčenský zbor pod vedením Magdalény Rovňákovej