choreografia: Andrej Petrovič, Lukáš Homola, Tibor Trulik

I. PREMIÉRA - 20.4. 2018 o 19:00
II. PREMIÉRA - 21.4.2018 o 19:00

Projekt 3x20 prostredníctvom troch 20-minútových diel prezentuje tvorbu mladých slovenských choreografov. Projekt je súčasťou osláv 20. výročia Divadla Štúdio tanca. Výsostne aktuálne témy a inšpirácie choreografov prinášajú divadlu nezanedbateľnú skúsenosť a divákovi umožňujú nahliadnuť na osobnosť choreografa v kontexte  jeho témy. Troch choreografov spája okrem iného aj fakt, že profesionálne vychádzajú z rovnakého zázemia (Banská Bystrica), no v súčasnosti pôsobia v odlišnom prostredí. Ich choreografie sú výpoveďou o stave a prežívaní umenia v odlišných svetoch, tematicky odzrkadľujúc postoj umelca.

Vstupenky si môžete rezerovovať na www.studiotanca.sk alebo kúpiť online na www.ticket-art.sk.




Pravý uhol

choreografia_ Tibor Trulik
hudba_Adam Mičinec
interpretácia_ Lenka Rajchmanová, Michaela Mirtová, Luca Tomao, Isabel Paladin, Michaela Hulvejová, Matej Kubuš

Pravý uhol sa dá vidieť iba z vrchu, z nadhľadu. Pozerať sa ale stále nie je dostačujúce. Treba vidieť a vnímať, že tá istá vec alebo situácia sa dá percipovať rôznymi spôsobmi. Tým sa mení náš úsudok, ponúknu sa nové možnosti a zároveň začneme rozumieť doteraz ťažšie pochopiteľným skutočnostiam. Dôraz choreografa je kladený na sociálny postoj a taktiež všeobecne známy letargický postoj či pohľad na budúcnosť našej spoločnosti. Fyzicko - tanečné akcie prinášajú uhol pohľadu na dvojicu, mužov a ženy, uhol pohľadu na skupiny voči skupinám. Nesprávne uhly pohľadov nám bránia v nadhľade a uväzňujú našu slobodnú, zvedavú ľudskú podstatu. Pravý v nás zanecháva stopu. Tá je symbolizovaná oblúčikom a bodkou. :) ..............


4 hlavy

choreografia_ Andrej Petrovič
hudba_ Marcel Bárta, hudobná spolupráca_Viliam Dočolomanský
interpretácia_ Tibor Trulik, Lenka Rajchmanová, Luca Tomao, Isabel Paladin

Hieronym Bosh nie je klasickým predstaviteľom renesancie, tento maliar sa odkláňa od tradičnej ikonografie a inšpiruje neskoršie umelecké inovácie. Jeho obrazy popisujú radosti zmyslov a ľudských hriechov. Duše na zemi niekto omámil hriechom, no čo ak sa dokážu práve prostredníctvom neho dostať do neba? Symboly a narážky z diela Hieronyma Bosha neobmedzujú výrazové prostriedky choreografa, naopak slúžia mu ako zdroj nevyčerpateľnosti fantazijných obrazov. 4 hlavy svedomito dokumentujú abstrakciu, ale aj  rafinovane umocňujú myšlienky poukazujúce na absurdný svet, v ktorom sa nachádza záhrada rozkoší, nebo aj peklo...


e(x)

choreografia_Lukáš Homola
dramaturgia, hudba_Jakub Mudrák
interpretácia_ Tibor Trulik, Michaela Mirtová, Michaela Hulvejová, Matej Kubuš

ex  je matematická exponenciálna funkcia. Jej grafickým zobrazením je stúpajúca krivka, ktorá ku koncu prudko narastá. Dokonalý symbol akcelerácie priemyselnej výroby posledných desaťročí, ktorá však so sebou prináša ekologické riziká a je v kontraste s prirodzenou pomalosťou biologickej evolúcie. Ako to môže vyzerať, keď tento fenomén:
- nebude mať konca?
- bude neustále rásť?
- a možno nikdy neskončí?

 

Tibor Trulik  je v súčasnosti profesionálny tanečník, pedagóg, choreograf a lektor tanečných kurzov súčasného tanca pre dospelých. Jeho dlhodobé pôsobenie v Divadle Štúdio tanca ako tanečníka a príležitosti na rozvoj a sebarealizáciu vyvrcholili vo vlastnú autorskú tvorbu. Spočiatku sa formou spolupráce podieľal na viacerých tanečných projektoch pre deti – UZLY (2006), na tanečnej rozprávke O SESTRE DRAKOM UNESENEJ (2008), STROMY (2011) a PASTIERKA VLKOV (2017). Neskôr pripravil a uviedol aj vlastné projekty súčasného tanca – sólo ODPORNÝ DOMOV, inscenáciu BABYLONSKÁ VEŽA (2013), dueto ANDROGÉN (2015), exteriérovú inscenáciu NEKONČIACI TANEC (2017) a spoločne so Zuzanou Ďuricovou Hájkovou aj inscenáciu PREVAHA DOBRÉHO (2017).

Andrej Petrovič je absolventom konzervatória J.L. Bellu v Banskej Bystrici a VŠMU v odbore pedagogika tanca. Pôsobil v Divadle Štúdio tanca ako tanečník a od roku 2007 je členom skupiny Akram Khan company. Interpretoval Akramove predstavenia ako Bahok, Vertical road, Confluence, ItmoI. Od roku 2012 pôsobí ako jeho asistent na projektoch ako napr. Itmoi, Olympijské hry v Londýne, súčasná podoba klasického baletu Giselle vytvorený pre Anglický Národný Balet. Popri pôsobení v rámci skupiny sa venuje vlastným autorským projektom. Vytvoril predstavenie pre SND ako súčasť 3-večera v projekte The Tempest (Búrka) v réžii J. Vlka, ďalej predstavenie The Fifth (2014) pre Kecskemet City Balett, Rashomon effect (2014) pre National Youth Company London a sólo pre Martinu Hajdylu Lacovú s názvom „L/One of the seven“ (2016), ktoré bolo nominované na cenu Thálie za rok 2016.

Lukáš Homola vyštudoval Konzervatórium J.L. Bellu v Banskej Bystrici. Ako interpret sa už počas štúdia spolupracoval s Tomášom Nepšinským a počas svojho krátkeho pôsobenia v Bratislave aj s Jánom Ďurovčíkom, Martou Polákovou a Ladislavom Cmorejom. Je absolventom HAMU v Prahe v odbore pedagogika tanca. Spolupracoval s tanečnými súbormi VerTeDance, ME-SA, Dot504, SKOK!, Artyci, Altaart a BOD.Y. V roku 2016 uviedol svoj choreografický debut v predstavení SOLUS a po tejto úspešnej spolupráci založil spoločne s Jakub Mudrákom a Davidom Javorským občianske združenie Tri4. V roku 2017 spoločne odpremiérovali ďalšie tanečné predstavenie s názvom Erózia.